RUANG PEKERJA SENI ADALAH GROUP DI JEJARING SOSIAL FACEBOOK, BERTUJUAN…MENGEPAKKAN SAYAP – SAYAP PERSAHABATAN…MELAHIRKAN KEPEDULIAN ANTAR SESAMA…MEMBANGUN SILATURAHMI/TALI ASIH…SAHABAT LEBIH INDAH DARIPADA MIMPI.

Minggu, 12 April 2015

Kumpulan Puisi Qis Patra - MARSIPATURE HATI NABE


putnam emotikon marsipature hati_nabe

aku dan malam
menarik kata y ta' terucap
menghulur asa
menghempas rasa
coba dinding berkata
menyoal tanya pada gelisah
mungkinkah ini hanya seketika
lalui masa y hampir musnah
sayup-sayup terdengar
dan menghilang
kembali selimuti jiwa
bersama malam..
y terlalu panjang dirasa
habiskan kopi ta' bersuara
masih juga malam..
bait rasa ta' jua bertuan
hanya membungkam..
tanpa bahasa pada impian

penguin emotikon Kekiari Nokachishika_HitamPutih





putnam emotikon gentayangan


hari ini kutuang rasa..
pada jiwa jiwa sengsara

menyulam mimpi tiada arti
mengepak sayap tak bernyali

tiada corak ataupun sulam
terlihat lusuh dan suram..

tidak_lah rasa melainkan gila..
teriak kata pesong kepala

tidak perlu kau terjemahkan
tidak perlu kau fikirkan

aku bukanlah kau
aku bukan pula aku yang kau terjemahkan

pahitnya pandangan mu
tidak sepahit pandangan ku
pahit yang kau rasa
tidak sepahit yang aku rasa

jiwa ini masih meminta
berdiam diri tiada kata
sampai kapan tak bersuara
TAK PERLU KAU TANYAaa..

penguin emotikon Kekiari Nokachishika-SisiGelap
Syair_Tidak_Puisi_Bukan_BAT_Tidak_Yang_BukanBukan

1 komentar: