RUANG PEKERJA SENI ADALAH GROUP DI JEJARING SOSIAL FACEBOOK, BERTUJUAN…MENGEPAKKAN SAYAP – SAYAP PERSAHABATAN…MELAHIRKAN KEPEDULIAN ANTAR SESAMA…MEMBANGUN SILATURAHMI/TALI ASIH…SAHABAT LEBIH INDAH DARIPADA MIMPI.

Selasa, 09 Februari 2016

Kumpulan Puisi Ros Maya - JAWABLAH


JAWABLAH
Oleh: Ros Maya


Tersenyum aku menatap senja
yang memakin merona indah
bagai wajah seorang.aku
yang tersimpul malu
saat sapa mu menguntum mesra
di beranda sepi ku

Ketahuilah....
sepi yang terabai
oleh sapah mesra seorang kekasih ini
sering terrindu mesra
dalam rasa seorang aku

Adakah kau penawar kalbu
yang tiba-tiba hadir
menjamah rasa ku
dalam misteri perjalanan waktu

Jawablah!.......





REDOHKAN
Oleh : Ros Maya


Termanggu aku di keheningan subuh
mengenang harap
di ruang-ruang sepi
yang kelihatan memudar
semakin jauh perjalanan kasih
semakin terasa jiwa tersisi

Pada kedamaian rasa
ingin ku rengkuh tabah
pada tasik jiwa yang paling dalam
redohkan kasih
andai tidak kesampaian.





INI PUISI SEMANGAT DIRI
Oleh : Ros Maya


Dulu aku sering bertanya
bunga yang sudah menguntum di jambangan rasa
adakah akan dijaga sentiasa...
jawapan yang ku terima
akan dibaja selalu
hingga mekar mengharumkan rindu

Lalu aku bertanya lagi
kini bunga itu sudah mekar
tidak terlintaskah di hati
memetik bunga berduri...
jawapan yang ku terima
tunggu aku di pintu harap
bunga akan ku serap
menghias istana indah
hanya menunggu waktu mengizinkan langkah

Namun kini aku tidak bertanya lagi
kerana harapan telah mendewasakan diri
bahawa yang telah dimiliki
tak mungkin akan membagi kasih
jawapan dulu hanya penyedap rasa
hiasan rayu di alam maya

Aduhai jiwa yang lara
relakan pergi yang bukan milik
jahitkan luka-luka yang telah tercarik
peluklah cinta yang tersisa dalam rasa sahabat
benamlah rindu di sukma yang erat

Ya Allah...
Ini puisi semangat diri
sesungguhnya aku lemah
kerna Mu aku tabah.




MAAFKAN AKU

Maafkan aku
jika kadang-kadang terlupa memberi salam
bukan aku tidak melihat
malah selalu teringat
dalam samar mengintai rindu
dalam impi ku intai kasih

Maafkan aku
jika kadang-kadang tidak mesra
bukan ego membelai rasa
tapi segan memeluk jiwa

Ah! Maafkanlah aku
terkadang lelah membingkai pilu
kerna kenangan mengakar sendu
buat yakin menjarak jauh

andai mampu ku genggam
kasih maya menjadi nyata
pasti ku tuai setia
menghias mahligai bahagia.

ROS MAYA

Tidak ada komentar:

Posting Komentar